diumenge, 18 de desembre del 2011

Escena 1 de DREAMS


         El llum està  donat. Entra al escenari un personatge, porta pijama i un coixí de dormir a la mà dreta, a l esquerra, una cadira plegable. Obre la cadira, posa el coixí a sobre i seu
.
ELL:  No recordo mai els meus somnis. Només em venen a la memòria  algun de quan tenia set o vuit mesos.
         Després de tan de temps  m'he fet a l'idea que mai podré somiar.
         Al principi, no li donava massa importància; era una cosa, que simplement m'estalviava feina. No tenia que perdre temps intentant esbrinar estranys enigmes  que passaven per el meu cervell la nit anterior. Ni esperar impacient, que aquells estranys successos premonitoris ( segons explicava la gent que somiava ) es farien un dia realitat o no.
         Es cert, que de tan en tan em venia algun pensament envejós. Però no li donava massa importància.
Recordo que sovint se'm feien estranyes, les interminables  explicacions  i possibles deduccions que em feia la gent que m'explicava els seus somnis.
( comencen a entrar uns personatges que s'asseuen a terra al costat d'ell, miren )
         No ho entenia.
         Somiar, em semblava un fet estrany, complicat, inexplicable, sense sentit.
                  ( Silenci )
         Ara, compro somnis.
         No puc viure sense ells.
         No se explicar-ne el per què. Tampoc vull rumiar-hi massa. El cas, es que no puc respirar si algú no m'explica un somni.
         No puc viure sense els somnis. Encara que siguin dels altres.
         En els moments més febles, intento memoritzar algun d'ells  per fer-lo meu, i al vespre, quan vaig a dormir, el repeteixo  en veu alta fins que m'adormo.
         Es inútil.
         M'he acostumat a viure amb els somnis dels demés.
( Ell, tanca els ulls i es disposa a escoltar. UN dels personatges asseguts comença a parlar. Els altres, escolten i miren )